Lägga till delad e-postlåda i Outlook

Hantera delad e-postlåda

Lägga till funktionsbrevlåda i Outlook [VIDEO]
En funktionsbrevlåda i Outlook är ett konto som används för gemensamma funktioner som t.ex. en e-postadress som info@ eller sales@ som flera användare på företaget skall komma åt. För att få åtkomst till en funktionsbrevlåda måste du ha behörighet till denna. Om du saknar behörighet eller är osäker på om du har behörighet så kan du kontakta ert företags kontaktperson hos EPM.

För att komma åt en funktionsbrevlåda måste den läggas upp som extra mailkonto. Det gör du enligt följande:

  1. I Outlook, gå in i menyvalet Arkiv uppe till vänster.
  2. Gå in i Kontoinställningar.
  3. Markera ditt mailkonto och klicka på knappen Ändra.
  4. Klicka på knappen Fler inställningar.
  5. Gå in under fliken Avancerat.
  6. Klicka på knappen Lägg till.
  7. Skriv in e-postadressen för funktionsbrevlådan du vill ha tillgång till t.ex. info@foretag.se och avsluta med Ok.
  8. Funktionsbrevådan skall nu synas under listan med Postlådor.
  9. Klicka Ok/Nästa/Slutför tills du är tillbaka i Outlook.
  10. Avsluta med att starta om Outlook.

Nu finns funktionsbrevlådan tillgänglig i Outlook.